bargos

  • ۰
  • ۰

تحقیق درمورد ارزشیابی در آموزش و پرورش

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 25

ارزشیابی در آموزش و پرورش

مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش آموزان به هدف های آموزش و پرورش فراهم می شود . در آموزش و پرورش سنتی ارزشیلبی به عنوان آخرین حاقه های فرایند یاددهی ،یادگیری تلقی می شود که در پایان دوره آموزشی برای جدا کردن دانش آموزان با توانایی یادگیری متفاوت به کار می رفت . امروزه ارزشیابی را بخش جدایی ناپذیر فرایند یاددهی - یادگیری می داند که همراه با آموزش و در ارتباط تنگا نتگ با آن ، به گونه ای مستمر انجام می گیرد و به جای تاکید بر طبقه بندی دانش آموزان و مقایسه آنان با یکدیگر ، هدایت یادگیری آنان را مرکز توجه خود قرار می دهد. به منظورنظام بخشی به فعالیت های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با توجه به رویکردها ونگرش های نوین درتعلیم وتربیت.اصول زیرتحت عنوان (اصول حاکم برارزشیابی پیشرفت تحصیلی ) تعیین شده است. 1- جدایی ناپذیری ارزشیابی ازفرایند یاددهی-یادگیری: ارزشیابی دانش آموزان باید به عنوان بخش جدایی ناپذ یر فرآیند یاددهی-یادگیری ونه به عنوان نقطه پایانی آن تلقی شود. 2- استفاده ازنتایج ارزشیابی دربهبود فرآیند یاددهی-یادگیری واصلاح برنامه ها وروشها. هدف غایی ارزشیابی ، اصلاح وبهبود فرآیند یاد دهی-یادگیری است ونتایج ارزشیابی ها بایددراصلاح برنامه ها وروشها مورداستفاده قراگیرد. 3- هماهنگی میان هدف ها محتوا روش های یاددهی-یادگیری و فرآیند ارزشیابی: در ارزشیابی باید تناسب و هماهنگی بین هدف ها، محتوا و روش های یاددهی-یادگیری مربوط به هردرس مورد توجه قرار گیرد. 4- توجه به آمادگی دانش آموزان: در طراحی و اجرای انواع برنامه های ارزشیابی باید به آمادگی های جسمانی ، عقلی ، عاطفی و روانی دانش آموزان توجه شود0 5- توجه به رشد همه جانبه دانش آموزان: در ارزشیابی باید به جنبه های مختلف رشد بدنی، عقلی ،عاطفی، اجتماعی، اخلاقی و حرکتی دانش آموزان توجه شود0 6- توجه همه جانبه به دانش ها، نگرش ها و مها رت ها: در ارزشیابی، متناسب با محتوای آموزش و پرورش باید به حیطه دانش ها، نگرش ها و مهارتهای دانش آموزان توجه شود0 7- توجه به ارزشیابی دانش آموز از یادگیری های خود (خود ارزشیابی): در ارزشیابی باید شرایطی فراهم شود که دانش آموز نیز بتواند از یادگیریها و عملکرد های خود و دیگر دانش آموزان ارزشیابی کند0 8- ارزشیابی از فعالیتهای گروهی: در نظام ارزشیابی ،علاوه بر ارزش یابی فردی، باید از فعالیتهای گروهی نیز ارزشیابی به عمل آید0 9- توجه به فر آیند های فکری منتهی به تولید پاسخ: در ارزشیابی باید علاوه بر پاسخ نهایی، به فرآیندی که منجر به تولید پاسخ شده است توجه کرد0 10- ( تاکید بر نو آوری و خلاقیت ): در ارزشیابی باید با تاکید بر روش حل مساله ، زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان را فراهم کرد. 11- تنوع روش ها و ابزار های اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی: با توجه به اهداف ، ماهیت و نوع موارد ارزشیابی ، از انواع مختلف روش ها و ابزارهای ارزشیابی (مانند پرسش های شفاهی ،آزمون های عملی ،انواع پرسش های عینی و انشایی، روشهای مشاهده رفتار ، پوشه های مجموعه کار ، ارایه مقالات و طرح ها ، گزارش مربوط به فعالیت های تحقیقاتی ، ارزشیابی عملکردی ، ارزشیابی مستمر ، انواع دست ساخته ها ، روش خود سنجی و ...) استفاده می شود. 12- استفاده از انواع ارزشیابی: در فر آیند یاددهی- یادگیری لازم است با توجه به هدف ها ، محتوا و روش های تدریس از انواع ارزشیابی ها ( از قبیل تشخیصی، تکوینی، مجموعی، هنجار مرجع، هدف مرجع ، درونی، بیرونی ، ملی و ...) استفاده شود. 13- استقلال مدرسه ومعلم در فرآیند ارزشیابی: در فرآیند ارزشیابی باید استقلال مدرسه و معلم در چار چوب سیاست های کلی آموزش و پرورش حفظ شود.









سایر محصولات :
تحقیق درمورد ارزشیابی در آموزش و پرورش

تحقیق درمورد ارزشیابی در آموزش و...

تحقیق درمورد روان شناسی جنایی

تحقیق درمورد روان شناسی...

تحقیق درمورد ارزشیابی

تحقیق درمورد ارزشیابی...

بررسی فرایند بازاریابی میوه خرمالو ،نارنگی

بررسی فرایند بازاریابی میوه خرمالو...

تحقیق درمورد ارزشیابی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

تحقیق درمورد ارزشیابی و...

تحقیق درمورد ارزشیابی عملکرد افراد

تحقیق درمورد ارزشیابی عملکرد افراد...

بافت های گیاهی

بافت های گیاهی...

تحقیق درمورد روایتی بودن و نبودن

تحقیق درمورد روایتی...

تحقیق درمورد ارزشیابی عملکرد افراد

تحقیق درمورد ارزشیابی عملکرد افراد...

تحقیق درمورد ارزشـیابی تحصـیلی

تحقیق درمورد ارزشـیابی تحصـیلی...

تحقیق درمورد زن و استقلال اجتماعی

تحقیق درمورد زن و استقلال اجتماعی...

تحقیق درمورد ارزش گویش نیشابوری

تحقیق درمورد ارزش...

بروز خسارت و نحوه جبران آن در حقوق اسلام

بروز خسارت و نحوه جبران آن...

فایل های cert گوشی سامسونگ SM_N900

فایل های cert...

تحقیق درمورد ارزش گذشت

تحقیق درمورد ارزش گذشت...

باغداری در کرمان

باغداری در کرمان...

تحقیق درمورد زبان شعر فردوسی نه زبان تغزل است و نه زبان ند و نصیحت

تحقیق درمورد زبان شعر فردوسی...

تحقیق درمورد ارزش شهادت و شهید در اجتماع

تحقیق درمورد ارزش شهادت...

دانلود کتاب داستانی وداع با اسلحه

دانلود کتاب داستانی وداع با اسلحه...

تحقیق درمورد ارتباط رهبری و سازمان

تحقیق درمورد ارتباط رهبری...

باروری حاصلخیزی

باروری حاصلخیزی...

تحقیق درمورد ارتباط حشرات با زندگی انسان

تحقیق درمورد ارتباط حشرات با...

تحقیق درمورد زمین

تحقیق درمورد زمین...

تحقیق درمورد ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت 25 ص

تحقیق درمورد ارتباط بین ایدئولوژی...

باران اسیدی

باران اسیدی...

تحقیق درمورد زانو درد و ورزش و درمان و پیشگیری

تحقیق درمورد زانو درد و ورزش و...

تحقیق درمورد ارتباط با امام زمان

تحقیق درمورد ارتباط با امام زمان...

بادام

بادام...

تحقیق درمورد اراده الهی از دیدگاه امام خمینی

تحقیق درمورد اراده الهی...

شیوه جبران خسارت در حقوق ایران و بیع بین المللی کالا 1980 وین

شیوه جبران خسارت در حقوق ایران و...

تحقیق درمورد روانشناسی

تحقیق درمورد روانشناسی...

تحقیق درمورد ادیسون

تحقیق درمورد ادیسون...

آویشن

آویشن...

تحقیق درمورد ادبیات شفاهی کودکان

تحقیق درمورد ادبیات شفاهی کودکان...

تحقیق درمورد روانشناسی بدمینتون

تحقیق درمورد روانشناسی بدمینتون...

تحقیق درمورد ادبیات زنانه و مردانه

تحقیق درمورد ادبیات زنانه...

بادام و انواع آن

بادام و انواع آن...

تحقیق درمورد اخوان، شاعر حماسه و شکست

تحقیق درمورد اخوان، شاعر...

تحقیق در مورد قتل در وب سایت

تحقیق در مورد قتل در وب...

آوندهای چوبی و آبکش

آوندهای چوبی و آبکش...

تحقیق درمورد اخوان ثالث

تحقیق درمورد اخوان ثالث...

تحقیق در مورد فیزیک دان ایرانی و شگفت آفرینی تازه سیاه چاله ها

تحقیق در مورد فیزیک...

تحقیق درمورد اخلاق پیامبر

تحقیق درمورد اخلاق پیامبر...

تحقیق در مورد فیثاغورث

تحقیق در مورد فیثاغورث...

تحقیق در مورد فهرست نویسی در کتابخانه ها

تحقیق در مورد فهرست نویسی در...

آلودگی خاک

آلودگی خاک...

تحقیق درمورد اخلاق پیــامبر ص و ازدواج

تحقیق درمورد اخلاق پیــامبر ص...

تحقیق درمورد روان آب

تحقیق درمورد روان آب...

تحقیق در مورد فصل در بیان ملکه قناعت

تحقیق در مورد فصل...

بررسی اقرار وشهادت اشخاص صغار وغیر رشید در فقه وحقوق ایران

بررسی اقرار وشهادت اشخاص صغار...

تحقیق درمورد گزارش تحلیلی از بورس دبی
تحقیق درمورد گذر از دامداری سنتی به دامداری صنعتی و نقش آموزش و ترویج
تحقیق درمورد کیسه صفرا 5ص
تحقیق درمورد پیوند کووالانس کئوردینانس
تحقیق درمورد پیوند شیمیایی
مقاله درباره: آینه
مقاله درباره: آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی
تحقیق: uml
تحقیق: Transfor mer
مقاله درباره: آینده خانواده در غرب 5ص
تحقیق درمورد برنامه های واکسیناسیون گاوهای شیری و گوشتی 10ص
تحقیق درباره آرماتور بندی
مقاله درباره: بیت المال در نهج البلاغه
تحقیق درمورد گزارش تحلیلی از بورس دبی
تحقیق درمورد گذر از دامداری سنتی به دامداری صنعتی و نقش آموزش و ترویج

کلمات کلیدی :های یاددهی یادگیری فرآیند یاددهی یادگیری فرایند یاددهی یادگیری حقیق درمورد ارزشیابی دانش آموزان یاددهی یادگیری ارزشیابی باید آموزان وجه پیشرف حصیلی فرآیند ارزشیابی روش های همه جانبه ارزشیابی یادگیری آموزش آموزان یاددهی پرورش فرآیند انواع اسفاده حصیلی
  • ۹۶/۰۷/۲۷
  • شیدا خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی